ערכת טיול ליפן – 14 יום

יפן  – 14 יום
יפן של היום נחשבת מעין תעלומה רחוקה, יפן המודרנית שונה עדיין ממדינות המערב , היא נמצאת באסיה, אבל שונה בתכלית מכל תרבות אחרת ביבשת, יפן היא מדינה סתגלנית במיוחד בה מחוברת המסורת לעידן המודרני בקו רצוף ואחיד. למטייל העצמאי שיגיע בפעם הראשונה ליפן מומלץ להגיע ל- 14 - 21 יום, כך יוכל לבקר במגוון אזורים/ערים כמו טוקיו, קיוטו , אוסקה ,הירושימה כולם בעלי עניין הסטורי, תרבותי, ארכיטקטוני ובילויים. ביפן אטרקציות ממגוון סוגים כגון: מקדשים רבים בני עד 1400 שנים, גנים, ארכיטקטורה עתיקה ומודרנית, טבע ונופים, מוזיאונים רבים , ספורט , אומנויות רבות וכו'. התשתית התחבורתית הפנימית ביפן מעולה ובעקבות כך המטייל יכול להקיף מספר אזורים במסגרת ימי הטיול, יחד עם זאת , כדאי להתעמק בסוגי הרכבות כדי להפיק את המקסימום בתנועות הפנימיות במהלך הטיול. מזג אויר ביפן מגוון מאוד ומשתנה בהתאם לקו הרוחב וקרבה לחוף האוקיאנוס השקט או חוף הים היפני, בשניהם יורדים גשמים בחודשים יוני-יולי ובחוף האוקיאנוס השקט גם באוגוסט וספטמבר.

מתי כדאי לטייל

מתי כדאי לטייל
האקלים ביפן מגוון מאוד והוא משתנה בעיקר בהתאמה לקו הרוחב, מאקלים קריר וממוזג בהוקאידו בצפון לאקלים סוב-טרופי באוקינאווה בדרום. בנוסף קיימת הבחנה בין החוף האוקיאנוס השקט במזרח וחוף הים היפני במערב, בשניהם יורדים משקעים רבים בחודשים יוני ויולי אך לאורך החוף האוקיאנוס השקט יורדים גשמים גם בחודשים אוגוסט וספטמבר.

מחירים

מלונות
רמת המחירים במלונות בטוקיו יחסית לערים ואזורים אחרים גבוהה, המגוון גדול אך כדאי להזמין מספר חודשים מראש על מנת להבטיח מקום
תחבורה בין עירונית
מבוססת על רכבות ולטובת התיירים בלבד (מקבלים ויזה ל- 90 יום כאשר נוחתים בשדה תעופה) קיים כרטיס חופשי ל7-14-21 יום שנקרא jr pass, התחבורה בתוך ערים משולבת רכבות בהם ניתן לנצל את jr pass ורכבות תחתית ו/או אוטובוסים בהם צריך לשלם בנפרד
אוכל
כמו בכל מקום קיים מגוון עצום של היצע במסעדות, מזון מהיר בדוכנים, מזון מוכן במיניסופרים בערים ובתחנות רכבת אך משמאפיין את יפן וחשוב לנוסע העצמאי הוא שבמחיר סביר מאוד ואפילו יחסית זול מקבלים איכות מזון ברמה הגבוהה ביתור הן באיכות מצורים, בהגינה ובנראות
קניות
בדומה למזון בהיצע עצום בכמות ובמגוון, היפנים מאוד מקפידים על ההופעה שלהם על כן ההיצע בביגוד ברמה גבוהה מאוד והמחירים בהתאם, יחד עם זאת, רמת המחירים במגוונת בוהחלט ניתן למצא מוצרים במחירים אטרטיבים לתייר

תחבורה

תחבורה
תחבורה בינעירונית

התחבורה הבינעירונית מבוססת על רכבות ולטובת התיירים בלבד (חובה לקבל ויזה ל- 90 יום כאשר נוחתים בשדה תעופה) קיים כרטיס חופשי ל- 7-14-21 יום שנקרא jr pass,

התחבורה בתוך ערים משולבת רכבות בהם ניתן לנצל את jr pass ורכבות תחתית ו/או אוטובוסים בהם צריך לשלם בנפרד.

טיסות ליפן

הטיסות הבינלאומיות ליפן הם לרוב לשדות התעופה של טוקיו או של אוסקה.

בהנחה שתשתמשו לנסיעות פנימית ברכבת בכרטיס JR לא כל כך משנה איפה תנחתו שכן באמצעות הרכבת יהיה לכם מהיר וזול לעבור מעיר לעיר.

 

טיסות קונקשן דרך אירופה הם הזולות ביותר (לעיתים במחיר של כ- 400-600$) אך קחו בחשבון אורך הטיסה שכן תחילה טסים לכיוון מערב וזה מאריך את משך הטיסה בהרבה .

כמובן שטיסות ישירות או עם קונקשון קצר במזרח עדיפות מבחינת משך הטיסה אך המחיר בהתאם.

טיסות פנים
קיימת רשת נרחבת של טיסות פנים בין 4 האיים הגדולים של יפן וגם לאיים הקטנים אך בהנחה שלטיול של 14 יום תרכשו את ה jr pass לא יהיה צורך בטיסות פנימיות וכל נסיעות הפנימיות יעשו ברכבות המהירות.
רכבות

רשת רכבות ביפן מהמתקדמים בעולם , בכל משקשור ליעילות , לבטיחות ולנוחות, בתחנות וברכבות קיימת מערכות כריזה ותצוגה דו לשונית (יפנית-אנגלית) ובנוסף אפשר להיעזר בעובדי הרכבת שתמיד מוכנים להסביר וכוון באדיבות מקסימלית.

חברת הרכבות הגדולה ביפן היא JR שאחראית גם לרכבות המהירות Shinkansen, בנוסף קיימות חברות פרטיות וקטנות יותר המשרתות בעיקר באזורים מרוחקים

Shinkansen
לשינקנסן מספר קוים, בכל קו דגם אחר של רכבות , כולם מהירות והמבדיל בינהם זה שחלק מהרכבות ישירות , כמעט ללא עצירות וחלק עוצרות ביותר תחנות מהישירות, ב- jr pass ניתן להשתשמש בכל קוי השינקנסן למעט שניים: Nozomi ו Mizuho.
התנהלות בתחנות רכבת

בטוקיו ובשאר ערים הגדולות ביפן תחנות בסדר גודל גדול מאוד עם מאות אלפי ובחלק מעל מיליון נוסעים ביום!!,מציאת הקו הנכון או היציאה הנכונה , במיוחד בשעת עומס, עלולה להפוך למשימה מתישה ואפילו לסיוט, על כן מומלץ לברר מראש את שמה או מספר של הרכבת והיציאה שמתאימה לכם לפני שמגיעים לתחנה. איכות השילוט משתנה מתחנה לתחנה . בתחנות הגדולות קוי השינקנסן מסומנים בבירור , שאר הקוים מסווגים לפי צבעים.

רבות מהרכבות , במיוחד השינקנסן, עוצרות לכמה שניות עד דקה על כן כדאי להמתין לרכבת ברציף המתאים, כמו כן מסומן על רצפת הרציף איפה תפתח הדלת של כל קרון, במידה במקומכם ברכבת שמור כדאי מאוד לעמוד בדיוק במקום שמסומן על הרצפה את מספר הקרון הרלוונטי לכם.

בנוסף לכך בתחנות הגדולות בערים הגדולים קיימים חנויות כלבו ענקיות , בהרבה מקרים חנויות בנות 8-12 קומות , חלק מהקומות מתחת לפני הקרקע, כמו כן התחנות מתפרסות של שטח גדול והחלקים השונים מחוברים במעברים מתחת לפני הקרקע באורכים מצטברים בתחנה של מספר ק"מ , מעברים אילו בדרך כלל משמשים גם כמרכזי קניות ענקיים.

כרטיסים ותעריפים
ניתן לשלם נסיעה ברכבת או אוטובוס ע"י קניית כרטיס לנסיעה במכונה אוטומטית או ע"י תשלום באמצעות כרטיס מגנטי נטען , במקרה הראשון מעל מכונות הכרטיסים מצויין בתרשימים ברורוים ובאנגלית את העלות של הכרטיס בהתאם ליעד הנסיעה
JR Pass

מיועד לתיירים המבקרים ביפן, לצורך כך צריך לקנות מראש באתר האינטרנט , לפני שמגיעים ליפן, תוך שלושה ימים תקבלו בדואר שליחים שובר, איתו לא ניתן לנסוע ברכבת, כאשר מגיעים ליפן תמירו את השובר באחת מסוכנויות של חברת הרכבות JR, בעת ההמרה צריך להגיד מאיזה תאריך מופעל השובר , מאותו תאריך נספרים 7/14/21 יום בהתאם לסוג השובר שרכשתם, שימו לב ספירת הימים הינו קלנדרית. ברכבות מהירות קיימות קרונות שמורים, מחזיקי JR pass זכאים להזמנת מקום שמור ללא עלות כלל, כדאי לנצל זכאות זו .

ניתן להשתמש ב- JR pass גם בחלק מהערים בנסיעות פנים עירוניות הן ברכבות והן באוטובוסים. יחד עם זאת בהרבה אמצעי התחבורה עירוניים לא מופעלים ע"י חברת JR ולא ניתן לנצל את ה- JR Pass,  בטוקיו קיימים שלושה קוי רכבת של חברת JR מהם ניתן להשתמש ב-PASS.

תכנון נסיעות ברכבות
באתר HyperDia אפשר לתכנן את כל הנסיעות ביפן, למחזיקי JR pass ממליץ לתכנן מראש את כל הנסיעות וכשמגיעים ליפן וממירים את באוצ'ר לכרטיס JR כדאי להזמין מקומות לכל הנסיעות (אילו שקיימים קרונות שמורים, מידע באתר HyperDia) .גם אתר jreast.co.jp מספק מידע על לוח הזמנים של הרכבות באנגלית .

לינה

יש שני סוגים עיקיריים של מקומות לינה: מלונות בסגנון מערבי ואכסניות מסורתיות. הטיול הביפן לעולם לא יהיה מושלם ללא ביקור אחד לפחות באכסניה יפנית הנקראת ריוקאן, בהרבה מלונות אפשר לבחור בין חדר בסגנון מערבי לבין חדרים יפניים- שעל רצפותיהם פרושות מחצלות טאטאמי

מסלול הטיול

מסלול הטיול
מסלול הטיול – 14 יום – סיפור הדרך
יום 1 - טוקיו ביקור במערב העיר

במלחמת העולם השנייה טוקיו נהרסה בהפצצות בעלות הברית, מאז שוקמה והפכה לעיר מודרנית , שוקקת ומרגשת. התחבורה בעיר יעילה מאוד , קו הרכבת Yamanote של חברת JR מקיף את העיר, בנוסף רשת רכבות תחתית מאפר להתנייד במרכז העיר בקלות, במבט על העיר מחולקת לשלושה אזורים מערב, מרכז וצפון.

שינג'וקו ושיבויה , שני המרכזים של אזור מערב טוקיו מהווים את טוקיו החדשה , שהחל להתפתח לאחר רעידת אדמה שנהרסה את העיר בשנת 1923, אזור זה סואן, צעיר, משתנה במהירות , בשינג'וקו , בנוסף לתחנת הרכבת הנחשבת הגדולה בעולם עם תנועה של שני מיליון נוסעים ביום, פזורים בניינים מודרניים מרשימים, מומלץ לעלות (בחינם) לתצפית בקומה 45 בבניין משרדי הממשלה מטרופולין טוקיו, שיבויה והאזורים הסמוכים האראג'וקו ומינאמי-אאויאמה הם המרכזיים של אופנית הצעירים ושל אופנה העילית ביפן.

יום 2 - טוקיו ביקור במרכז העיר:

אזור זה היה לבה של טוקיו , האזור חרב מספר פעמים ושוקם שוב, גימזו וניהונבואשי היו מרכזים מסחריים וגם היום הם סואנים ומשגשגים , יש בהם בתי כלבו וחנויות מעצבי על אבל יש באזור גם חנויות פשוטות. אטרקציות באזור: תחנת רכבת טוקיו , ארמון הקיסר וגשר Nijubashi, ביקור במשרד התיירות JNTO איפה שאפשר ללבוש קימונו (בחינם), הליכה ברובע גינזה.

ארוחת צהריים : הראמן הראשון ביפן במסעדת Ippudo.

יום 3 - טוקיו ביקור בצפון העיר

ברבעים הצפוניים אואנו (Ueno) ואסאקוסה (Asakusa) נמצאים שרידי העיר התחתית העתיקה של טוקיו.

החיים באסאקוסה סובבים עדיין סביב מקדש סנסו-ג'י (Senso-Ji) הסואן, והכביש המוביל אליו רצוף חנויות מסורתיות, לאחר ביקור במקדש הלכנו כ 500 מטר עד למסעדת סובה .

מסעדת סובה , Owariya Soba, 1 Chome-7-1 Asakusa, Taito City, Tokyo 111-0032, יפן מהמסעדה נסענו לפארק אואנו, ב 1868 התקיים כאן הקרב נו הביסו כוחות הקיסר את אחרוני תומכים של השוגון, כ-5 שנים לאחר מכן החליטה הממשלה להפוך את האזור לפארק ציבורי, בפארק מקדש טושו-גו, פגודה מפורסמת של חמש קומות, פסלים ומוזיאונים בניהם גולת הכותרת המוזיאון הלאומי של טוקיו, הכולל מספר מבנים , האוסף כולו כולל למעלה מ- 110,000 פריטים- המקבץ הטוב ביותר בעולם של יצירות אומנות יפניות.

יום 4 - טוקיו ביקור בדאיבה

האזור החל להיווצר בשנות ה- 50 של מאה ה- 19 ע"י בניית מחסומים יבשתיים כדי להגן ולבודד את נמל טוקיו במטרה למנוע שאוניות לא רצויות יכנסו לנמל.

נוסעים לאזור עם מונורייל המרהיב Yurikamome , מספר אטרקציות באזור :מרכז קניות Tokyo Decks, מרכז קניות Venus Fort עם חלל פנים מרהיב ביופיו – שחזור של עיירה איטלקית מהמאה ה 18, מוזיאון Toyota , מוזיאון מכוניות עתיקות וגולת הכותרת של האזור המוזיאון הדיגיטלי שנקרא TeamLab*Borderless, שווה!!!

בדייבה יתקיימו הרבה אירועים של האולימפיאדה 2020.

יום 5 - ביקור ב NIKKO
לפני כ- 1200 הוקם בניקו המקדש הראשון, מאות שנים לאחר מכן הפכה ניקו למרכז רוחני לבודוהיזם ולשינטו.

כשבנה אימיצו את מקדש טושו-גו ב- 1634 לבקשת סבו (המצביא טוקוגאווה אייאסו) , הוא שאף להרשים את יריביו ולהדגים את עושרה ואת עוצמתה של משפחת טוקוגאווה. מאז הפכה ניקו למילה נרדפת לפאר והדר. בניקו יש יחסית הרבה מקדשים , אני חשב שאפשר להסתפק בביקור בשלושה , אני ביקרתי במקדש טושו-גו, מקדש טאיואין-ביו ומקדש רינו-ג'י.

בנוסף עברנו והצטלמנו בגשר שינקיו, גשר עץ אדום במקום בו לפי האגדה חצה שודו שונין את הנהר על גבם של שני נחשים ענקיים. לאחר ביקור במקדשים נסענו עם האוטובוס למפלי קגון (כחצי שעה נסיעה) , לאחר צילום של המפל (אפשר גם לרדת לתחתית המפל עם מעלית) הלכנו קצת לאורך הטיילת שבצד אגם צ'וזן-ג'י. תחבורה בניקו: המקדשים נמצאים כק"מ מתחנת הרכבת והאגם עם המפל נמצאים כחצי שעה נסיעה מערבה מהמקדשים על כן קנינו בתחנת הרכבת כרטיס נסיעה באוטובוס ליומיים ב- 2000 יין שנקרא Chuzenji-onsen free pass שמאפשר נסיעה חופשית במקומות שהיינו מעוניינים לבקר. כל התחנות ממוספרות , תחנת רכבת מספר 1, המקדשים (וגם המלון שלנו ) מספר 8 והמפל עם האגם מספר 26. לינה בניקו החלטנו להתפנק בחדר במלון בסגון יפני , מלון Senhime-monogatari שכולל שינה על טטאמי (המחצלת היפנית) , חצי פנסיון עם אוכל יפני שכולל חדר אוכל מיוחד עם חדר פרטי וכל המנות בארוחת הערב ובוקר לפי המסורת היפנית, כמובן שבמלון לבשנו קימונו וגם התרחצנו באונסן עם ברכות פנים והחוץ הכל כך מפנקות. איך להתרחץ באונסן: ראה את תרשים המצורף בתמונה 1
יום 6 - ביקור בקנזאווה (Kanazawa)
יצאנו בבוקר מוקדם מניקו ונסענו בשילוב מספר רכבות לקנזאווה, הגענו לתחנת רכבת מודרנית ומדהימה לצד שער Tori שמזכיר את המסורת היפנית, בקנזוואה (Kanazawa) קיימים שני קוי אוטובוסים עם מסלול מעגלי העוברים דרך מוקדי אטרקציות תיירותיים שמכבד את ה- JR pass. יוצא מתחנה 4 מחוץ לתחנת הרכבת. מאוד נוח לטייל בקנזוואה (Kanazawa) , רוב האטרקציות מרוכזות ובעזרת האוטובוס מגיעים מהר כך שבחצי יום אפשר להספיק ארוחת צהריים בשוק הדגים, הליכה בגן קנרוקו-גן המהמם!!!, ביקור במצודת קנזאווה (Kanazawa) וסיור ברובע התענוגות היגאשי (המזרחי).
יום 7 - נסיעה באוטובוס לטקאימה (Takayama) , בדרך עוצרים ב-Shirakawa-go
ביום זה שני מוקדים, ביקור בכפר טיפוסי באלפים היפנים , שם הכפר Shirakawa-go והעיר העתיקה של טקיאמה (Takayama) שבזכות המיקום באזור מרוחק והררי נשמרו כאן הרחובות כמעט כפי שהיו בתקופת האדו. כאמור יצאנו מתחנת המרכזית של קנזאווה (Kanazawa) באוטובוס (כרטיסים הזמנו חודש מראש באתר https://japanbusonline.com/en לשני קטעים: קנזוואה -שיראקאווה-גו ושיראקאווה-גו- טקיאמה), לאחר כשעה ועשרים נסיעה ירדנו בתחנה בשיראקאווה-גו, הפקדנו בתחנה את המזוודות ויצאנו לסייר ברגל בעיירה כאשר המוקד העיקרי זה לבקר באחד הבתים שנשמרים בסגנון בתי גאשו-זוקורי (Gassho-zukuri) הנקראים כך על שם גגות קש המשופעים המאפיינים אותם וצורתם מזכירה גאשו שזה אומר הצמדת כפות הידיים בעת תפילה. לאחר סיור של כשעתיים בעיירה שכלל ישיבה בבית תה טיפוסי חזרנו לתחנה והמשכנו את הנסיעה לטקיאמה. בטקיאמה סיירנו ברגל ברובע עתיק שרחובותיה נשמרו כפי שהיה בתקופת האדו, ברחובות הראשיים פזורות עשרות חנויות בבתים העתיקים עם תקרות גבוהות וחלונות המאפשרים לאור השמש להאיר את הבית, עיצוב הפנים של החנויות מצליח לתת למטייל תחושה של עתיק ויופי מוקפד עם עבודות יד לצד בתי תה/מסעדות קטנות מבשלות הסאקה שאפשר לבקר ולטעום.
יום 8 - ביקור בהירושימה (Hiroshima)
הנסיעה מטקיאמה להירושימה ארכה כחמש שעות וחצי עם שתי החלפות של רכבות בדרך, אם מתחילים את הנסיעה מוקדם בבוקר (בשעה 08:00) אפשר להספיק עוד באותו יום אחה"צ כדי לראות את כל האתרים המעניינים בהירושימה כולל המוזיאון השלום , כולם מרוכזים במקום אחד וכך יתאפשר למחרת ביקור באי מיאג'ימה המקסים.
יום 9 - ביקור באי מיאג'ימה (Miyajima)
מהירושימה נוסעים חצי שעה בקו רכבת san-yo ל Miyajima-guchi ומשם לוקחים מעבורת לאי (הן הרכבת והן המעבורת כלולים בJR Pass).סמלו של האי הוא הטוריי (Torii) בתוך המים , השער המרשים של המקדש, הבולט מרחוק בצבעו האדום . ירדנו מהמעבורת וסיירנו לאורך החוף עד מקדש איצוקושימה (itsukushima) המרשים ומיוחד , הצטלמנו ליד הפגודה של חמש קומות וכל זה כשמוקפים באיילים מבויתים שמסתובבים חופשי. לאחר מכן עלינו בשני קוי רכבל ובהליכה החלק האחרון לפסגת ההר מיסן  Misen (למיטיבי לכת אפשר לעשות את כל המסלול בהליכה על שביל עולה אך נוח), מפסגת ההר נוף מדהים של ים ,איים ויבשת .חזרנו להירושימה ונסענו לאוסקה ,זאת הנסיעה הבין עירונית היחידה שעשינו לקראת סוף יום וזאת כדי להספיק להגיע לאוסקה ולהינות מחיי הלילה באזור הנמבה Namba , ובהחלט לאחר שעשינו זאת (הגענו למלון בסביבת הנמבה ב 20:00) היה שווה מאוד, האווירה בלילה באוסקה מחשמלת!!, מאוד שונה ממה שראינו בערים אחרות עד כה ביפן, הגענו המזרח!!.
יום 10 - ביקור בנארה (Nara) ואוסאקה (Osaka)

מתחנת נמבה של jr נסענו כ- 50 דקות בקו Yamatoji שמכבד את ה- JR Pass ונסיעה באוטובוס של 10 דקות הגענו לפארק בנארה איפה שממוקמים כל המקדשים המעניינים וכמובן מאות ואולי יותר מ- 1000 איילים שמסתובבים חופשי בפארק. ביקרנו במתחם טודאי- ג'י שהוא אתר מורשת העולם, ובו אולם בודהה הגדול, לצד מקדשים קטנים,אולמות, פגודות ושערים בעלי ערך הסטורי ואדריכלי רב.

בהמשך הלכנו בפארק למקדש קאסוגה טאישה (Kasuga Taisha Shrine) , מסביב למקדש יער יפה ולאורך המסדרונות והמעברים המקיפים את המקדש פזורות כ- 3000 עששיות אבן וארד, במקדש חזינו בטקסים שמאמינים באים עם תינוקות שרק נולדו ולהבדיל מכוניות שרק נרכשו ומקבלים ברכה מאיש דת.

המקדש השלישי שביקרנו בנארה הינו קופוקו-ג'י (Kofuku-ji)  .

חזרנו לאוסאקה והספקנו להסתובב באור יום באחד משני רבעים הראשיים בעיר הרובע הצפוני הנקרא קיטה-קו Kita -ku  (ברובע הראשי השני הדרומי הנקרא מינאמי נמצא אזור מרכז העיר המכונה נמבה שביקרנו בערב הקודם). בקיטה-קו נמצאות התחנות המודרניות ומרשימות אוסאקה ואומדה (Umeda) והרבה בניינים גבוהים, אנחנו עלינו לתצפית בבניין אומדה סקיי (Umeda Sky) עם המצפה והגן הצף, בקומה 39 הסבר על איך תוכנן ונבנה הבניין , מאוד מעיין לאוהבי אדריכלות ובכלל לכל מבקר באוסאקה.

יום 11 - ביקור בקיוטו Kyoto

בקיוטו  (Kyoto) ,יחסית לערים גדולות יותר , נשמרו אתרים מפורסמים רבים בלב עיר מודרנית וסואנת וכדי להכיר אותם חייבים להקדיש הרבה זמן להליכה ברחובות וסמטאות של מה שהיתה בירת הקיסריות העתיקה.

התחלנו את הסיור בעיר ברובע גיון Gion שהוא רובע הגיישות המפורסם ביותר בקיוטו, אליו באים גברים יפניים כדי לבלות עם גיישות מקצועיות באכסניות ובבתי תה מסורתיים. , משם עברנו לרובע היגאשיאמה Higashiyama ,לאורך מרבית ההסטוריה של קיוטו היגאשיאמה נותרה מחוץ לגבולות הרשמים של העיר ובזכות הנהר המפריד בין הרובע לעיר , נותר האזור מבודד ומחוספס יותר וגם שרד את השרפות הרבות שפרצו בעיר. כאן סיירנו בין הסמטאות וביקרנו בפגודת יאסאקה Yasaka , ברחובות מרוצפי אבן, בשדרה נה- נה נו מיצ'י (Ne Ne No Michi) , במקדש קודאי-ג'י, בפארק מארויאמה (Maruyama) ובמקדש יאסאקה Yasaka , לאחר מכן כדי לסיים את הסיור באזור הזה של העיר עלינו למקדש קיומיזו-דרה (Kiyomizu-dera) , לאורך הרחוב העולה למקדש עשרות חנויות עם עבודות יד של עץ, בד וקינוחים מתוקים , אוירה מאוד מיוחדת , בסוף העליה מגיעים למקדש ממנו נשקף נוף מרהיב של העיר.

יום 12 - ביקור בקיוטו

התחלנו את היום בביקור במצודת ניג'ו (Nijo) , משמאפיין את המצודה אינו הציורים במדהימים שאפשר לראות גם במצודות אחרות ביפן אבל  מצודת ניג'ו מיוחדת במינה בזכות עיצוב הפנים המפואר ו"רצפת הזמיר"- רצפות שעוצבו כך שכשדורכים עליהן הן משמיעות חריקות הדומות לציוץ ציפורים, כמערכת אזהרה מפני פולשים.

המצודה מסמלת את העושר של השוגונאט החדש שבסיסו בקיוטו, ובקירות הפנים של המצודה מוצגים ציורים מהאמנים הטובים ביותר באסכולת קאנו.

לאחר ביקור במצודה נסענו לקינקאקו-ג'י (Kinkaku-ji),המכונה מקדש הזהב , היום ניצב העתק מדויק של המקדש המקורי שנשרף כליל ב- 1950 , הוא מצופה כולו זהב ובראשו קבוע פסל מארד של עוף-חול, מסביב למקדש משתרע גן טיול-חוויתי שבמרכזו אגם. הגן הוא דוגמא מצוינת לעיצוב הגנים בתקופת מוראמאצ'י (Muromachi) , בזכות ההרמוניה בין מרכיביו. אם יש מקדש זהב אז כמובן שקיים גם מקדש כסף , הוא ג'ינקאקו-ג'י ( Ginkaku-ji) בשמו הרשמי, נחשב בעיני רבים לדוגמא היפה ביותר של גן יפני, אין ויכוח על חשיבותו של מקדש הכסף בתרבות היפנית, בתוכו הגיעו לרמת העידון והמומחיות הגבוהות ביותר טקס התה, תאטרון הנו, אומנות סידור הפרחים וציורי הדיו.

יום 13 - ביקור בקיוטו וסביב העיר
גם מסביב לעיר יש מספר מוקדים שכדאי לבקר וקל מאוד להגיע אליהם, נסענו מקיוטו עם קו רכבת San-in לתחנה Saga Arashiyama , משם הלכנו ברגל עד לחורשת במבוק המרשימה, בשולי החורשה נמצא המקדש הבודהיסטי טנריו-ג'י (Tenryu-ji) שהוקם בשנת 1339, הגן הרוגע של המקדש שרד בשלמותו , ויש בו ברכה בצורת הסימנית הסינית של המילה קוקורו (Kokoro) שמשמעותה "הלב המואר".
משם המשכנו ללכת ביער עד שמגיעים לנהר ובהמשך לגשר העתיק והחינני המכונה "גשר מעבר הירח" טוגצו-קיו . חצינו את הנהר מעל הגשר והגענו להרים המיוערים בתלילות אל הנהר, קרוב מאוד לראש הגשר נמצאת כניסה לפארק קופים שכדי להגיע אליו צריך לטפס בשביל במשך כחצי שעה, שם מצאנו כ- 130 קופים מסוג macaques החיים בסביבה טבעית בהר ומסתובבים בין המטיילים , קימת תצפית עם נוף מרהיב על הנהר והעיירה. לאחר ביקור בפארק הקופים וארוחה קלה ליד הגשר נסענו לאטרקציה האחרונה ומאוד חביבה של הטיול שלנו ביפן והיא ביקור במקדש פושימי אינארי  (Fushimi Inari)  , המקדש האינארי המפורסם ביותר ביפן, בכניסה למקדש נמצאים מאות ואולי אפילו אלפי שערים (Torii) וגם מאות שועלי האבן השומרים את המקדש, מאחורי המקדש מתחיל שביל של שערים שעולים אל ההר, העליה עד לפסגה לאורך כל השערים אורכת כשעה הליכה במגמת עליה מתמדת.
יום 14 - נסיעה עד לשדה התעופה Narita
יצאנו מקיוטו בשעה 07:30 ונסיעה של 4 שעות עם החלפת רכבת אחת עד לשדה התעופה נאריטה.

קבלת מידע למטייל

סוכנויות מידע בתחנות הרכבת בערים : בכל תחנה רכבת ראשית בכל עיר קיימת סוכנות(בתחנות ענקיות יותר מסוכנות אחת) שמספק מידע, מפות , דרכי הגעה ומענה לכל שאלה שהתייר שואל , הכל נעשה באדיפות מקסימלית ובחינם, ממליץ כאשר מגיעים לעיר לגשת לסוכנות מידע גם אם תכננתם הכל מראש , תמיד יש מה לברר ולקבל מידע אמין מבעל מקצוע מקומי. שילוט וכריזה בתחנות, ברכבות ואוטובוסים: קיים שילוט אלקטרוני מתחלף יפנית-אנגלית עם כל המידע הנדרש כאשר מגיעים לתחנה לקראת עליה לרכבת או אוטובוס ובמהלך הנסיעות לקראת הגעה לתחנה, צריך להאזין/להסתכל בסבלונות וכל מידע הנדרש יופיע ע"ג השלטים וגם בכריזה.

הדרכה

קבוצתית בחינם
בערים הגדולות קיימים מדריכים לקבוצות בחינם בדומה לערים באירופה
אישית בחינם
בטוקיו ובקיוטו אפשר לקבל שעות ואף ימי  הדרכה מלאים של 6-8 שעות אישיים , אפשרי במספר שפות , כאשר תכנון המקומות לביקור נעשה במשותף דרך התכתבות באימיילים עם המדריך מספיק זמן לפני הגעה ליפן,כדי לקבל הדרכה אישית ובחינם צריך להירשם באתרים: להדרכה בטוקיו http://www.tokyofreeguide.org/, להדרכה בקיוטו http://kyotofreeguide.sakura.ne.jp/, ההדרכות הם בחינם , נעשות ע"י מתנדבים , המודרכים נושאים בעליות הכרוכות כגון נסיעות ואוכל למדריך.

ארוחות

כמו בכל מקום קיים מגוון עצום של היצע במסעדות, מזון מהיר בדוכנים, מזון מוכן למיניסופרים בערים ובתחנות רכבת אך משמאפיין את יפן וחשוב לנסוע העצמאי הוא שבמחיר סביר מאוד ואפילו יחסית זול מקבלים איכות מזון ברמה הגבוהה ביתור הן באיכות מצורים, בהגינה ובנראות .

קניות

קניות: בדומה למזון בהיצע עצום בכמות ובמגוון, היפנים מאוד מקפידים על ההופעה שלהם על כן ההיצע בביגוד ברמה גבוהה מאוד והמחירים בהתאם, יחד עם זאת, רמת המחירים מגוונת ובהחלט ניתן למצא מוצרים במחירים אטרקטיבים לתייר.

לוגיסטיקה

לוגיסטיקה
אמצעי תשלום
במלונות, מסעדות במרכזי קניות/בתחנות רכבת אפשר לשם בכרטיס אשראי או מזומן, בשווקים ובדוחנים בדרך כלל מקבלים תשלום רק במזומן
המרת מטבע, סוגי שטרות ומטבעות
ממליץ משיקולי נוחיות וגם עלות לקנות בארץ ישירות יינים לנתח המזומן שמתכננים להביא, כאמור מלונות ,תחבורה , מסעדת וכו' מכבדים כרטיסי אשראי בינלאומים כך אפשר להסתפק במעט מזומן.
ניוד מזוודות
ביפן שירות ייחודי שמאפשר לשלוח מזוודות בין שני מלונות בשתי ערים שונות וכך בטיול שכל יום או יומיים עוברים מעיר לעיר אין צורך לקחת איתנו בנסיעות את כל המזוודות שהבאנו ליפן ואפשר להסתפק במזוודה קטנה או שתיים והיתר לשלוח ליעד בו ניהיה בעוד יומיים/שלושה ימים וכו', השרות עולה כ-2000 יין תלוי ביעד לשמלוח והמשלוח נעשה בעת הצ'ק אאוט במלון
תקשורת
בנוסף לחבילות חו"ל שמספקות חברות התקשורת הישראליות אפשר לקנות ביפן כרטיס סים משלום מראש ולתקשר כך באמצעות רשתות התקשורת הסלולריות המקומיות, הכיסוי בכל המדינה כמצופה ממעצמה טכנולוגית כמו יפן הוא מעולה

חשוב חשוב לדעת

חשוב חשוב לדעת
אונסן
אחת התופעות הגיאולוגיות הקשורות בפעילות הגעשית הרבה ביפן היא ריבוי המעיינות הגיאותרמיים הפזורים בה (Onsen) , רחצה משותפת במעניינות אלה נחשבת למנהג עתיק מאוד ביפן כטקס דתי למטרות בריאותיות או פשוט לשם ההנאה. כללי התנהגות באונסן : נשים וגברים רוחצים בבריכות נפרדות, באופן כללי נהוג לרחוץ בעירום , האוירה נוחה ואין ממה לחשוש. אם אתם לנים באתר לבשו את הקימונו שהונחה עבורכם בחדר, בכל מקרה בבריכת הרחצה השאירו את כל הבגדים בתאי ההלבשה, ראשית עליכם להתקלח היטב במקלחת ורק אחרכך להיכנס לבריכה בפנים או בחוץ.
בטיחות ובטחון
יפן מדינה מאוד בטוחה מבחינת בטחונית הן לגוף והן לרכוש, מבחינת בטיחותית הנסיעה ברכבות בינעירוניות ועירוניות בטוחה, צריך להקפיד בעת המתנה ברציפים על עמידה במקומות המסומנים ברצפת הרציפים
כל הזכויות שמורות