ערכת טיול לאוסטריה חבלי זלצבורגלנד וטירול

אוסטריה חבלי זלצבורגלנד וטירול
אוסטריה מדינה מאוד מגוונת כדי לטייל , ערים יפיפיות, יערות, אגמים וטיולי הרים מדהימים הן בקיץ והן בחורף, בטיול הזה עשינו אותו בהרכב של משפחה עם ילדים גדולים (15-24) בחופשת הקיץ, החלטנו לשהות בשני אזורים , זלצבורגלנד והטירול ועל כן חילקנו את השהיה בעיירה Sankt Johann in the Pongau כחצי שעה נסיעה מהעיר זלצבורג ובעיירה Mösern באזור הטירול קרוב לאינסברוק

מסלול הטיול

עשינו טיול כוכב עם שני מוקדים, נחתנו במינכן והיעד הראשון שלנו היה בעיירה Sankt Johann in the Pongau שממוקמת כ- 40 דקות נסיעה מזלצבורג, משך הנסיעה ממינכן כשעתיים. בשבוע השני היינו בעיירה בלב הטירול, גם מהיעד הזה לחזרה למינכן נסענו כשעה וחצי כך למעשה עשינו משולש
יום 1 - שדה התעופה במינכן עד העיירה Sankt Johann in the Pongau

נחתנו במינכן , לקחנו רכב בשדה התעופה אחרי המתנה בתור לדלפק של כשעתיים!!!, אני לא מציין את שם החברה כי שמתי לב שמול הדלפקים של כל חברות ההשכרה בשדה התעופה של מינכן היו תורים שנמשכו כשעתיים, כנראה שזאת הנורמה המקובלת שם, אותנו זה מאוד הפתיע לרעה.

יצאנו מהשדה והספקנו לנסוע לאיזו עיירה קרובה כדי לעשות קניות בסופרמרקט ולהגיע מוכנים לדירה עם מזון לארוחות בוקר ולהכנת כריכים לטיולים.

הנסיעה עד לעיירה נמשכה כשעתיים, שימו לב!!! לפני שעוברים לאוסטריה, בתחנת דלק אחרונה בגרמניה קנינו כרטיס שמהווה פאס לנסיעה בכל הכבישים באוסטריה, בלי כרטיס כזה אסור לנסוע בכבישי אוסטריה , את הכרטיס אפשר לקנות לפי מספר ימי שהיה מתוכננים.

לבסוף הגענו לדירה ששכרנו בבניין דירות של משפחה, נדמה לבניין היו כ- 6 דירות בשלוש קומות , אנחנו לקחנו דירה של שני חדרי שינה, שני חדרי שירותים/מקלחות וסלון עם מטבח ומרפסת פונה לנוף הרים ועננים מהמם, העננים היום בגובה של הדירה ולא זזו כמעט במשך כל השהיה שלנו באותה דירה.

פרטי הדירה : Familie Heigl  Berta

Alpendorf 35

5600 Sankt Johann im Pongau

Telefonnummer

0043 6412 20185

info@haus-heigl.com

www.haus-heigl.com

ושילמנו 73 יורו ליום ועוד 45 יורו לניקיון של הדירה כאשר עוזבים

יום 2 - זלצבורג

את הביקור באזור החלטנו להתחיל בביקור יום בעיר זלצבורג.

העיר מאוד נוחה לביקור כי רוב האטרקציות התיירותיות במרחק הליכה סביב המרכז הקומפקטי.

ביקרנו בכיר מוצרט איפה שנמצא הפסל של מוצרט , בקטדרלה , בבית ההולדת ובית מגוריו של מוצרט ,במצודת הונזלצבורג וכן הלכנו לאורך הנהר ועברנו לצד המזרחי שלו וביקרנו בגנים המירבל המאוד מטופחים.

כמובן שבדרך עצרנו במספר מקומות כדי לאכול וליהנות מקפה ועוגה.

יום 3 - ארמון וגן שעשועי המים של הלברון

הארמון הלברון נבנה במאה ה 16 ע"י הנסיך והארכיבישוף מרקוס סיקיטוס, משמאפיין את הארמון בנוסף לסיור בחדרים ואולמות בתוך מבנה ארכיטקטוני מרהיב זה הביקור בגנים המטופחים והייחודים עקב הימצאותם שלאגם מלאכותי,  משחקי מים מפתיעים, חגיגה לקטנים ומבוגרים ותאטרון צעצועים מכני עם דמויות ומתקנים מעץ, מאוד מומלץ הביקור בארמון!!

אחרי ביקור בארמון החלטנו להתפנק חצי יום בביקור בספה שכלל בריכות פנים וחוץ, סאונות יבשות ורטובות ענקיות וחדרי טיפולים וכד', שווה לנסות לפחות לחצי יום.

יום 4 - ביקור במערת הקרח ותצפית 5 האצבעות בהר דכשטיין וסיור בעיירה הלסשטת Hallstatt

הכפר אוברטראן נמצא על גדת הלסשטת הגדול וממנו אפשר להגיע להרי בדכשטיין, כל ההר מספר אטרקציות , אנחנו ביקרנו בקיץ וזכור לנו כאחד מהימים היותר יפים בטיול.

ראשית צריך לקנות כרטיס לרכבל שמשמש כדי לעלות שני קטעים וכמובן גם לרדת.

ההקטע הראשון של הרכבל הביא אותנו Schonberglam ומשם הלכנו בשבילים מסודרים עד לכניסה למערת הקרח  המאוד מרשימה ,כבר בדרך למערת הקרח נפרש לפנינו נוף של הרים ואגמים מטריף אבל מאוחר יותר הסתבר שעוד נראה נופים עוד יותר מרשימים בהמשך היום.

המערה מתקדמים במעברים מסודרים , אחת לכמה מטרים עוצרים לקבלת הסברים, סה"כ הסיור במערה נמשך כחצי שעה בערך , פשוט חוויה שמאוד שווה.

חזרנו לתחנת הרכבל ועלינו לתחנה השנייה בפסגה שנקראת Krippenstein , ממנה מגיעים בהליכה בשבילים מסודרים של כחצי שעה לתצפית 5 האצבעות וגם פשוט צופים לרחוק וקרוב , נוף מדהים, תמונות מהממות.

ירדנו ברכבל עד לעיירה איפה שברכב חנה ונסענו כמה דקות עד ל Hallstatt, עיירה של רחובות קטנים השוכנת על שפת האגם, את הרכב משאירים בכניסה לכפר מהכיוון שהגענו ושוטטנו שוטטנו ברחובות הכפר ולאורך טיילת שעל האגם , מאוד יפה ורגוע, מכאן חזרנו לדירה ששכרנו.

יום 5 - סכר Kaprun ועיירה Zell am See

בבוקר נסענו כ- 40 דקות עד לעיירה קפרון , שם חנינו את הרכב בחניה חינמית למשך כל היום , רכשנו כרטיס עליה לסכר שמשלב נסיעה באוטובוס, עלייה ברכבל פתוח הנחשב הגדול ביותר באירופה (ראה סרטון מצורף בלינק) ושוב המשך נסיעה באוטובוס עד לחלק העליון של הסכר.

קצת על סכר:  בנייתו החלה בשנת 1938 ע"י הנאצים, ב0 1944 כבר הופעלה טורבינה ראשונה קטנה , לאחר המלחמה הושלמה הבנייה  של הקיר הראשון שהסתיימה ב- 1951, במקביל ב- 1950 החלה הבנייה של המפלס הגבוה וכעבור 5 שנים הושלם הקיר הענק השני.

לאחרונה הוסבה התחנת כוח לייצור אנרגיה סולרית ורוח המספק דרך חברת החשמל Verbund AG אחוז גדול מאוד מצריכת החשמל באוסטריה, על כן מדובר בפרוייקט הנדסי מרשים מאוד שבנוסף לעניין הטכנולוגי נמצא באזור הררי עם נופים מהממים, לאור זאת הביקור בסכר קפרון , שכלל גם סיור במרכז מבקרים , היה מרשים מאוד וכאשר חזרנו לרכב כעבור כ- 4 שעות שמחנו מאוד שביקרנו במקום.

מקפרון נסענו לעיירה Zell am See במוכרת כעיירת סקי מאוד מבוקשת בחודשי החורף, שוטטנו ברחובות עיר העתיקה ולאורך הטיילת שמקיפה את האגם , האמת שלא נפלנו מהביקור כאן, לא יותר מנחמד ונסענו חזרה לדירה .

יום 6 - אגם המלכים (Kognissee)

אגם המלכים (Königssee) הוא מקום יפהפה ושווה לחצות לגרמניה מאיזור זלצבורג שבאוסטריה כדי לבקר שם. ממגרש החניה ועד הרציף של הסירות יש יריד של מכירות של דברים תיירותיים.

מרציף הסירות הפלגנו כחצי שעה וירדו בתחנה St. Bartholomew , משם הלכנו כ- 5 דקות לאורך החוף והתיישבנו על החוף, התרחצנו כמה פעמים במים מדהימים שקופים וטיפה קרירים אבל לא יותר מדי, היה כיף , חובה לבוא עם בגד ים!

אחרי הביקור קראתי שקיימת עוד תחנה בקצה האגם ומשם אפשר להגיע בהליכה קצרה לאגם נוסף שכתוב שהוא מדהים, האמת כאשר היינו שם לא זכור לי שראינו שקיימת אפשרות להמשיך לעוד תחנה, אז תבררו מראש, גם כך בילינו במקום מדהים.

יום 7 - מפלי Golling ונקיק Lammerklamm
דרומית לעיר זלצבורג נמצאת עיירה קטנה בשם גולינג ( בגרמנית Golling an der Salzach), במרחק קצר מלב העיירה גולינג נמצאים מפלים מרהיביםהמפלים נופלים לתוך העמק מגובה של 75 מטריםהמפלים מחולקים לשני מפלסים וזרימת המים שלהם יפה ביותרבאופן כללי האזור של המפלים די אפלולי ומשרה אווירה מיוחדת (יש כאלה שאומרים רומנטיתעל המבקרים במקום. ההליכה לשני המפלסים היא במסלול נוח חלקו אדמה וחלקו מעברים שנבנו כדי להקל למטיילים וגם להתקרב כך לזרימת המים.

ליד המפלים יש חניון וקופותלאחר התשלום אפשר להגיע למרגלות המפלים במהירות – רק 10 דקות הליכה מהכניסה.

לאחר ביקור במפלים נסענו נסיעה קצרה לנקיק לאמרקלם (Lammerklamm) , טיול הליכה קצר רובו במעבר  יעודי שנבנה לצורך כך ליד סלע ההר ומעל מים גועשים לאורך כ 1.2 ק"מ, המסלול כולל גם מדרגות ולכן לא מתאים לעגלות . מים שצופים בצבע טורקיז מהפנט מחכים למטייל ובכלל מקום יפה, שקט ונוח לטיול של כ 45 דקות עד שעה.

יום 8 - טיול לאורך נהר סאלבאך , מפל קרימל ומעבר לטירול

היום השמיני הוקדש למעבר לטירול אבל החלטנו לנצל את הדרך הארוכה ולעשות שתי עצירות .

הראשונה כללה גם הליכה של כשעה וקצת כאשר נסענו עד לעיירה Lengau אחרי שעברנו בעיירת הסקי   Saalbach hInterglemm , שם בסוף העיירה השארנו את הרכב והלכנו כחצי שעה לכיוון עד לLindlinglam, , במקום קיים מרכז עם מספר אטרקציות בטבע כגון פארק חבלים גדול אבל צריך לבדוק לפני שמגיעים את ימים ושעות הפתיחה. אפשר גם לוותר על ההליכה ולנסוע ברכבת על גלגלים שעושה את הדרך.

העצירה השניה היתה במפלי קרימל המאוד מרשימים , החניה יחסית קרובה לתחתית המפל , לא יותר מ 10 דקות הליכה , המפל הינו מפגן של הטבע עוצמתי ביותר!!

לבסוף הגענו לעיירה Mosern שליד Seefeld למלון Apart hotel Olympia Tirol , המלון היה מאוד נחמד, גם ארוחת בוקר טובה מאוד והמחיר באותו זמן היה מאוד הוגן.

יום 9 - אינסברוק

לאחר שבוע בטיולי טבע החלטנו להקדיש את היום לטיול רגוע בעיר אינסברוק , קצת הליכה במרכז העיר, סיור בשוק אוכל אוסטרי טיפוסי וכמובן קניות , קניות וקניות!

תמיד עדיף לתכנן את היום בעיר לקראת סופ"ש, אנחנו טיולנו ביום שבת והיה כיף ומרענן.

יום 10 - רפטינג וטיול בעמק האוץ

את היום התחלנו בנסיעה לעיירה Haiming , שם הזמנו מראש רפטינג בחברה בשם

Wiggi Rafting GmbH
Alte Bundesstraße 14a
A-6425 Haiming

קיבלנו שירות ברמה מאוד גבוה  הן ברמת הציוד , ההדרכה והבטיחות במהלך הרפטינג, זאת היתה חוויה מעולה שהיווה מ אחד משיאי הטיול באוסטריה.

כל המהלך של הרפטינג לקח כ 4 שעות כולל ההתארגנות , הנסיעה לנקודת ההתחלה , הרפטינג עד לעיירת Haiming וההתאוששות לאחר הרפטינג.

משם נסענו לעמק אוץ עד לחניון של מפל שטויבן הנחשב לגבוה ביותר מקרב מפלי עמק אוץ,

במסלול הטיול מספר נקודות תצפית וכן גשר תלוי באורך 80 מטר,  בהלוך ההליכה במגמת עליה על כן כדאי ללכת לעט וליהנות מהמסלול, אנחנו הלכנו , הלוך וחזור , כשעתיים.

לאחר המפל המשכנו בנסיעה בתוך העמק עד לעיירה הסקי סולדן, שם עצרנו במסעדה לארוחת ערב  ומשם חזרה למלון שלנו, זה היה יום מאוד ארוך ועמוס מלא חוויות בנופי טבע מהממים.

יום 11 - ארמון לינדרהוף ועיירת גרמיש

את היום הלפני אחרון של הטיול התחלנו בנסיעה של כשעה וקצת לכיוון גרמניה לארמון לינדרהוף.

משמרשים במיוחד בהרמון הינם הגנים המטופחים ובמרכז ברכית הנוי והמזרקה .

פשוט כיף ללכת בגנים ובצמוד למזרקה ולהביט כאשר הרמון בגב שלנו וגם לעלות למרפסת הפונה לכיוון הארמון ולהסתכל שוב בחזית הארמון.

בחזרה מלינדרהוף טיילנו בעיירה גרמיש השקטה ומטופחת , בעיירה רחוב ראשי להולכי רגל עם חנויות ואוירה של מקום מיוחד.

יום 12 - מינכן
בבוקר נפרדנו מהמלון המטופח שלנו ונסענו למינכן , הטיסה שלנו אחה"צ אז הספקנו בבוקר לטייל במרכז מינכן, שימו לב שביום הראשון הכל סגור במרכז העיר אז האווירה לא משהו , כך שהגענו לכיכר המרכזית ליד הקטדדרל והלכנו קצת לאורך המדרחוב אך כאמור היה יום ראשון והכל היה סגור .