ערכת טיול לארגנטינה ודרום צ'ילה - 14 יום

ארגנטינה ודרום צ'ילה - 14 יום
ארגנטינה , המדינה השמינית בגודלה בעולם, אומנם רחוקה מאוד מישראל ( כ- 17 שעות טיסה עם קונקשון אחד) אך היום אפשר לקנות כרטיס טיסה , בתקופות טובות לטיול , בכ550$ בלבד, לכן לא חייבים לעשות פעם אחת בחיים טיול ארוך לארגנטינה, ברזיל וצ'ילה שנמשך 21-28 יום ומאוד קשה למצא זמן באמצע החיים לטיול ארוך ואפשר לנסוע לטיולים יותר קצרים של 10 -14 יום כאשר מחיר הטיסה אינו מהווה יחסית מרכיב כל כך משמעותי בעלות הכוללת של הטיול, בטיול הזה נתרכז בביקור בבואנוס איירס ובפטגוניה הארגנטיאית בערים ברילוצ'ה , אל קלפטה וקצת בפטגוניה הצ'יליאנית

מתי כדאי לטייל

המסלול מתוכנן חודשי הקיץ של ארגנטינה בגלל הנסיעה לדרום שם כדאי לבקר בחודשים נובמבר עד מרץ אולי תחילת אפריל לכל המאוחר, בבאנוס איירס ובקטרטס של איגואזו ניתן לבקר בכל עונות השנה.

מחירים

כללי
המחירים בארגנטינה מושפעים ממחיר ההמרה של הדולר ביחס לפזו , הדבר משתנה מאוד לפי התקופות, השנה (2019) חל פיחות גדול בפזו ועל כן זאת הזדמנות מצוינת לבקר בארגנטינה, המחירים לתיירים (אוכל , תחבורה פנימית וכו') יחסית לשנים עברו זולים.

תחבורה

טיסות פנים

הנסיעות לפטגוניה (ברילוצ'ה ואל קלפטה) ולצפון (איגואזו) יעשו בטיסות פנים, היום בכל נתיב קיימות מספר חברות תעופה כך שצריך לבדוק ולהשוות מחירים.

דבר נוסף בדרום אמריקה בכלל וארגנטינה בפרט הטיסות מתעכבות ומאחרות על כן בתכנון הטיסות צריך לקחת זמן עודף מספיק בין טיסות עוקבות באותו יום.

בבואנוס איירס

בואנוס איירס  בעדיפות ראשונה כדאי לנסוע ברכבת תחתית ובעדיפות שנייה כדאי להסתמך על מוניות שיחסית הנסיעות בהן לא יקרות.

גם רשת האוטובוסים סבירה אבל העיר דיי פקוקה כך שהנסיעות באוטובוס לוקחות הרבה זמן.

השכרת מכונית בדרום

בברילוצ'ה ובאל קלפטה שכרנו מכוניות, אל תשכחו לבקש אישור למעבר לצ'ילה, במיוחד באל קלפטה כי זה בתוכנית.

שימו לב במעבר הגבול בין ארגנטינה לצ'ילה בדרך לטורס דל פיינה צריך לעצור במבנה שמשמש כתחנת הגבול של ארגנטינה ולאחר נסיעה של כ- 2-3 ק"מ שוב עוצרים במעבר הגבול ששייך לצ'ילה.

מסלול הטיול

בטיול הזה נתמקד בביקור בבואנוס איירס ובדרום ארגנטינה וצ'ילה. כנהוג בטיולים למטיילים עצמאיים ועל מנת לנצל את הזמן , התנועות בשני אתרים בדרום (אזור ברילוצ'ה ואזור קלפטה-טורס דל פיינה ) יתבסס על השכרת מכונית.
יום 1 - הגעה לבואנוס איירס

זה היום הראשון בבואנס איירס אחרי הנחיתה בשדה התעופה Ezeiza המרוחק כשעה נסיעה ממרכז העיר (תלוי בשעה), ההנחה שנחתתם כמו בדרך כלל בשעות הבוקר המוקדמות תקחו זמן למנוחה עד הצהריים , להתאושש מהטיסה הארוכה.

אחרי הצהריים נטייל החלק מהמרכז (El centro) , תגיעו לפינה של שדרה קוריינטס ורחוב פלורידה ושם תלכו ברחוב פלורידה לכיוון שדרות קורדובה. אתם נמצאים ברחוב להולכי רגל שבדרך כלל בשעות העבודה הומה אדם שהולכים מהר לכל הכיוונים. תכנסו לקניון גלרייאס פסיפיקו (Galerias Pacifico) שנמצא במבנה מאוד מיוחד , תתרשמו בעצמכם.

תחזרו לרחוב פלורידה ותמשיכו עד לכיכר סאן מרטין , תתרשמו מהכיכר הגדולה במרכזה הפסל של הגנרל, חוסה דה סאן מרטין, הכיכר עברה שינויים רבים מאז היווסדה במאה ה-17, הפסל של סאן מרטין קיים משנת 1862.

ארוחת הערב מומלץ במסעדה בפוארטו מדרו (יחסית יקר) אם אתם במלון במרכז או תיסעו במונית למסעדה באזור פלרמו הוליבוד או פלרמו סוהו.

יום 2 - ביקור בבואנוס איירס

בבואנוס אירס רשת רכבות תחתית יחסית טובה שכדאי לנצל בסיור בעיר העוברת בחלק מאטרקציות התיירותיות , במקומות שלא ניתן להגיע עם רכבת תחתית מומלץ מאוד לנסוע במוניות שכן המחירים יחסית נמוכים, לדוגמא נסיעה ממוצעת של כ- 6 ק"מ תעלה כ- 15 ש"ח. בנוסף אפשר לנסוע באוטובוס תיירותי שעוצר בכל האטרקציות של העיר , קונים כרטיס יומי או ליומיים שמאפשר לעלות ולרדת במשך כל היום כמה פעמים שרוצים, מחיר הכרטיס יחסית יקר.

את הסיור נתחיל ברחוב קורייטנטס פינת שדרת 9 דה חוליו, שם תראו את מבנה האובליסק , מקום לקיום כל האירועים החגיגות והפגנות של תושבי בואנוס איירס.  משם נמשיך ברחוב קוריינטס עד רחוב פלורידה, נפנה ימינה ונלך לאורך רחוב פלורידה (רחוב להולכי רגל בלבד) עד רחוב אבנידה דה מאיו, שם נפנה שמאלה עד לכיכר מאיו, נבקר בכיכר , נראה מולינו את הבית הורוד (מקום מושבו של הנשיא) ומאחורינו את הקבילדו, המקום איפה שהוכרז על סיום השליטה של הספרדים בשנת 1810.מכיכר דה מאיו נלך עד לפוארטו מדרו (הליכה של כ 10 דקות), בפוארטו מדרו אפשר להיכנס לאחת המסעדות,לאחר מכן נמשיך במקביל לתעלה עד לרח' בלגרנו, שם נפנה ימינה עד לרח' דפנסה.

נמשיך ברחוב דפנסה כל הזמן ישר ונגיע לשכונת סאן טלמו , שכונה עתיקה מאוד ששמורה לפי הסגנון של התקופה הקולוניאלית, אפשר לבקר במוזיאון El Zanjon ולהכיר את ההסטוריה של ייסוד העיר בואנוס איירס, נמשיך ברחוב דפנסה עד לכיכר דוררגו.

משם ניקח אוטובוס או מונית לנסיעה של 5 דקות עד לה בוקה  ונטייל ברחוב קמיניטו - רחוב מאוד ציורי ,המייצג את שכונת לה בוקה ,סלול מאבן עם בתים מפח צבעוני מאוד.

מלה בוקה ניסע במונית או עם האוטובוס התיירותי עד לרחוב פלורידה פינת אבנידה קורדובה, שם נבקר בגלריה פסיפיקו , מרכז קניות השוכן במבנה מאוד יפה ומיוחד, נלך לאורך רחוב פלורידה עד לכיכר סאן מרטין וכאן נסיים את היום הראשון של הביקור בבואנוס איירס.

בערב ארוחה במסעדה באזור הסנטרו או ניסע לאזור אחר בעיר לדוגמא בפלרמו הוליבוד , לאורך רחוב הומבולדט יש הרבה מסעדות טובות, אחת מהן שמאוד מומלצת El Trapiche.

יום 3 - ביקור בבואנוס איירס

את היום השני נתחיל בסיור בתאטרון קולון ברח' 9 דה חוליו הצמוד לו נמצא בית הכנסת הראשי בבואוס איירס , אל טמפלו ליברטד,הסיור בתאטרון קולון אורך כשעה ולאחריו נלך עד חנות הספרים אל אטנאו (el Ateneo), אחת מחנויות הספרים היפות בעולם השוכנת במבנה של תאטרון שהוסב לחנות תוך שימור האיפיון שלו, לא מזמן ביקר בחנות זו נשיא צרפת מקרון ורעייתו ,הכתובת אבנידה סאנטה פה 1860.

מאבנידה סאנטה פה, אחת מהשדרות היוקרתיות בבואוס איירס , נמשיך עד לבית העלמין לה רקולטה, מקום בו קבורים גדולי האומה הארגנטיאית בינהן אויטה פרון.

לאחר ביקור ברקולטה מומלץ לאוהבי האומנות לבקר במוזיאון הלאומי בלייאס ארטס הצמוד לרקולטה או במוזיאון לאומנות לטינואמריקאית MALBA ,הנמצא כרבע שעה הליכה מרקולטה (הכתובת אבנידה פיגרואה אלקורטה 3415)

לאחר ביקור במוזיאון מאלבה מומלץ להמשיך עד לפארק 3 דה פבררו ולבקר בפינת חמד של הפארק אל רוסדל (El rosedal), אפשר בדרך לשם , כ-300 מטר מהמוזיאון , לסייר בגן היפני, הגן נוצר לקראת ביקור של מי שהיה יורש העצר של הקיסרות היפנית ב 1967, ועד 1 למאי 2019 הקיסר אקיהיטו.

אם רוצים קצת שופינג נעבור ב Arcos District מרכז קניות ששוכן במחסנים לשעבר של הרכבת , הרבה מותגי יוקרה , שווה לראות את המבנה , בקרבת מקום נמצא פלרמו סוהו, אזור של קניות וינטג' שכונה מאוד ישנה ששוחזרה תוך שימור אופיה , כדאי להגיע עד ל- Plazoleta Julio Cortazar.

אין ספק שלאחר כזה סיבוב חובה לסיים בארוחה באחת מהמסעדות בפלרמו הוליבוד, אם נחצה את רחוב Juan B. Justo  נגיע לסביבת רחוב Humboldt שם ממוקמות המון מסעדות טובות: El trapiche, La Dorita  וכו'.

יום 4 - ברילוצ'ה

הזמנו טיסה לברילוצ'ה משדה תעופה Aeroparque שנמצא בשכונת פלרמו בבואנוס איירס, לאחר טיסה של כשעתיים נוחתים בברילוצ'ה ולוקחים רכב שכור בשדה התעופה.

לאחר נסיעה לעיר וקבלת החדר במלון יצאנו לסיור הקצר (El circuito Chico) שהינו הסיור המסורתי למבקרים בברילוצ'ה, משך הסיור כחצי יום. יוצאים ממרכז העיר ברילוצ'ה , נוסעים לאורך הגדה הדרומית של אגם Nahuel Huapi, מתקדמים בשדרה Bustillo בק"מ ה- 20 נמצא מועדון החתירה (El club de regatas) , שם בחצי האי של סאן פדרו La peninsula de san pedro תמצאו תצפית ומערה.

נמשיך בדרך עד ה ק"מ 23 שם נגיע ל villa Llao Llao עם התצפית הטבעית המדהימה , המלון ושבילי הליכה בסביבה, קרוב למקום נמצא הנמל El Pañuelo, ממנו יוצאים הפלגות לאי Arrayanes, יער עם עצים אדומים מיוחדים מאוד.

בהמשך הכביש ממשיך לתוך החצי אי Llao Llao , בק"מ 40 תצפית בגובה 945 מטר מעל פני הים ממנה רואים את אגם Moreno ואת החצי אי Llao Llao. ממשיכים בצמוד לאגם עד הק"מ 42 , בגשר המחבר את הצד מערבי והמזרחי אפשר לסטות לכיוון Colonia Suiza ושם לסייר בקמפינג ולעצור לקפה/תה.

חוזרים למסלול ונגיע לתחתית  Cerro Campanario ,עולים ברכבל לתצפית המדהימה.

מכאן ממשיכים במסלול ומתחברים בק"מ 45 לכביש שמחזיר אותנו לברילוצ'ה.

יום 5 - ביקור בVilla la angostura והאגמים

נצא מברילוצ'ה על כביש 40 לכיוון Villa La Angostura, הנסיעה ברובה בצמוד לאגם Nahuel Huapi, בדרך אפשר לעצור לתצפית על האגם.

היעד הראשון הינו נמל Angostura  משם יוצאות אוניות לחצי האי Quetrihue, בצד השני של החצי אי נסייר ביער Arrayanes ונתרשם מהעצים המדהימים האדומים.

למיטיבי לכת אפשר לעשות את כל הדרך בהליכה תוך הימנעות מההפלגה, בשביל מסומן היטב ונוח, הלוך וחזור על אותו שביל, סה"כ כ- 14 ק"מ.

בחזרה נעבור דרך מרכז Villa La Angostura, מקום קטן, שקט ומאוד נעים להסתובב בו.

מהמרכז ניסע צפונה כ 10 דקות עד לגשר מעל נהר Correntoso, נלך על הגשר לתצפית מעל הנהר. לאחר מכן נמשיך בנסיעה עד לחוף אגם Espejo, כפי שהשם מרמז (מראה) אגם יפיפה שקט המשלב נוף של מים והרים מסביב, אם תגיעו בחודשי הקיץ אפשר להיכנס לרחצה במים הקרים של האגם.

לאחר ביקור באגם Espejo נמשיך לכיוון Villa Traful, נסייר בעיירה ונמשיך עד לתצפית על אגם טראפול El mirador al LagoTraful.

גם מעיירת טראפול אפשר לצאת להפלגה באגם ולהגיע כך ליער מתחת למים, מקום יפיפה.

באזור הזה אפשר גם לעשות טרקים ולהגיע למפלים בהרים, הכל לפי הרצון וכמה רוצים להעמיס על הטיול.

מכאן נחזור חזרה עד לברילוצ'ה או נמשיך לכיוון , San Martin de los Andes , עוד עיירה מהממת ומרכזית לביקור באזור, הכל תלוי מאיפה ממשיכים ליעד הבא ואיפה מחזירים את המכונית השכורה.

יום 6 - ביקור ב El Calafate

בבוקר לקחנו טיסה מ Bariloche ל- El calafate, ב- 13:00 כבר הספקנו להיות במלון ולנסוע עם המכונית השכורה לקרחון המפורסם  Perito Moreno,  לאחר כ- 45 דקות נסיעה נכנסנו לשמורת הטבע, המשכנו לנסוע עד לקרחון , בדרך עצרנו לתצפית רחוקה לקרחון.

לאחר התצפית נסענו עוד כרבע שעה והגענו לחניון  ומשם ירדנו לתצפית לקרחון באמצעות מעברים (Pasarelas), כאן כבר תלוי בכל אחד כמה זמן רוצה לצפות על הקרחון וליהנות מהנוף והשקט הכל כך ייחודי לפטגוניה.

חזרנו למלון ובערב אכלנו כבש פטגוניקו ב- Parrilla Don Pichon.

יום 7 - Torres del Paine

מוקדם בבוקר יצאנו מ El Calafate בכיוון שמורת Torres del Paine בצ'ילה.

נסענו עד למעבר הגבול Cancha Carrera ומשם לכניסה לשמורה Porteria Laguna Amarga, לאחר כניסה לשמורה (משלמים כ- 30 usd), נסענו ל- Salto grande , שם חנינו , ראינו את המפל והלכנו כשעה עד לתצפית לקרניים (mirador cuernos).

חזרנו לרכב והמשכנו בנסיעה לכיוון המלון Rio Serrano, בדרך עצרנו לתצפית Mirador Pehoe.

יום 8 - Torres el Paine

לאחר ארוחת בוקר יצאו לכיוון מלון אגם גריי ( Hotel Lago Grey) , שם חונים ויוצאים להליכה של כשעה לכיוון התצפית לקרחון גריי  (Grey) .

משם חזרנו למלון שלנו כדי לקחת את המזוודות ולנסוע חזרה לאל קלפטה.

שימו לב כל הכבישים בשמורה הם של סוג של כורכר (בספרדית Ripio), בהתחלה קצת קשה להתרגל אבל אפשר לנסוע עליהם בבטחה במהירויות סבירות .(60-80 קמ"ש).

יום 9 - הפלגה לקרחונים

בבוקר נסענו לנמל דגל (Puerto bandera) , כ- 40 דקות נסיעה מ- El Calafate, ויצאנו להפלגה של כ- 5 שעות  לשני קרחונים : Upsala  ו- Spegazzini. אין מילים כדי לתאר את היופי בהפלגה שמתקרבת לשני הקרחונים , מכל מרחק רואים משהו אחר והכל בשקט הפטגוני הכל כך ייחודיי.

אחה"צ חזרנו ל- El calafate .

יום 10 - אל צ'לטן El Chalten

יצאנו בבוקר מוקדם לנסיעה של כ 3 וחצי שעות , בדרך עצרנו להפסקה קצרה ב- La Leona, מקום נחמד מאוד ששומר על מקוריותו.

לאחר ההפסקה המשכנו בנסיעה עד ל El Chalten הנחשבת עיר הבירה של הטרקים בארגנטינה ואכן זאת המטרה של הביקור שלנו במקום, לצאת לטרקים, אפשר בכל הרמות , אנחנו הסתפקנו בטרקים קצרים ולא קשים אך אפשר לנו לחוות את המקום המדהים לזה עבור כל אוהבי הטבע הפראי.

יום 11 - אל צ'לטן El Chalten
בבוקר יצאנו לטרק נוסף ואחה"צ נפרדנו מ el chalten לכיוון חזרה לel calafate , לארוחת ערב ולינה שם כדי לצאת למחרת לטיסה למפלי Iguazu .
יום 12 - Cataratas el Iguazu

טסנו בבוקר מ El Calafate עם קונקשון בבואנוס איירס ל- Puerto Iguazu , עיר בצד הארגנטיאי ועברנו את הגבול לברזיל כדי להתאכסן במלון עיר Foz do Iguazu .

בערב סעדנו במלון ואף זכינו לשתות קפירנייה

יום 13 - Cataratas el Iguazu

טיול בצד הארגנטיאני של המפלים, בשלושה אזורים : Garganta Del Diablo, מעבר עליון ומעבר תחתון. במשך היום הולכים במעברים בטוחים שנבנו בין המפלים ומחסרים אזורים שונים שלהם ואף נעשה שייט קצר כדי להגיע לאחר מאותם מעברים.

יוצאים מהמלון ב8:00 בבוקר וחוזרים בסביבות 16:00 אחה"צ

יום 14 - Cataratas Del Iguazu

ביום הזה נסייר בצד הברזילאי של המפלים, כיוון שמרבית המפלים בצד הארגנטינאי תהיה לנו האפשרות לצפות ואף להתקרב למפלים.

נחזור למלון אחה"צ ומייד נצא לשדה תעופה כדי לטוס בחזרה לבואנוס איירס.

חשוב חשוב לדעת

בטחון אישי
בבואנוס איירס נדרש מהתייר קוד התנהגות אחראי במובן שמירה על הביטחון האישי , זה כולל להצניע את היותכם תיירים בעת תנועה ברחובות, להימנע עד כמה שאפשר מלצאת עם תכשיטים בולטים, לא ללכת עם מזוודות ברחובות (נסיעה במונית עד פתח המלון/בית הארחה), ערנות בצפיפות ברכבת תחתית או במעברי חצייה וכו'.